maandag 19 januari 2009

Livigno!

De week van Kerstmis ben ik gaan skieen met mijn gezin in Livigno, Italië.Het was wel in Italië, maar om van Padova naar ginder te geraken moest ik 2 treinen en 2 bussen nemen: in totaal meer dan 8u onderweg. Maarja mijn ouders, mijn 2 broers en Michiel en Mattijs hebben van België ook heel lang gereden naar hier, dus het was voor iedereen een lange tocht!

Livigno is prachtig! Supermooi skigebied met heel veel mooi brede pistes, 2 snowparks, ...

De eerste keer dat ik met mijn broers ging snowboarden! en ook de eerste keer (of toch op zijn minst meer dan 20jaar geleden) dat mijn ouders gingen skieen! Zij hebben lessen genomen en waren soms echt hilarisch om te zien :) Maar ze deden het goed!


Zita, Kristo, Michiel, Mattijs en Arno

Kristo die een jump doet

Beter uitzicht van de jumps in het snowpark die we allemaal konden!



Michiel

Kristo

Arno

Ik

het eerste jaar dat ik een mooi snowboard had!

ik en Kristo
ik met men 2 broers


ik met men 2 broersik en Kristo

Michiel

Kristo

Prachtig Livigno!

Arno die zich geblesseerd had in het snowpark op de rail en die niet meer kon lopen en dus gedragen moest worden door Kristo.

Iedereen samen!

en hier het filmpje van arno! hij kon alleen wandelen wanneer hij zijn ene been ophief met zijn arm. echt hilarisch! vooral het moment dat hij heel het restaurant door moest op deze manier! :)




hihi en dan ook nog: voor 2 dagen waren we met 4 van de kids ziek! salmonella denken we dat het was. Iedereen samen misselijk en overgeven en ... gezellig dat dat was!
Arno (de enige die niet ziek was (en mama en papa ook niet)) vond het na een tijd wel welletjes, want zo op zijn eentje gaan snowboarden is ook niet echt tof! MAar toen wij net beter waren was hij gevallen en kon hij niet meer snowboarden! Dus het was ook een beetje een weekje vol met ongevallen en ziektes. Maar toch nog tof!!


Overmorgen (woensdag) en donderdag zijn mijn eerste examens! Spannend!

Tot later allemaal!
en vrij snel ook: want 11feb kom ik naar België!

tanti baci!

3 opmerkingen:

Lora zei

Zita !!
zo tof dat je familie is overgevlogen en dat je bent gaan skien :)
en het filmpje is echt veel te grappig :)
Geniet er nog van, en ja, mijn avontuur duurt tot " vraagteken ". Ik weet het niet goed, ik kom waarschijnlijk ergens terug in de zomervakantie ~, ^------^
Echt tof om je avonturen te lezen, ik wens je het allerbeste voor 2009.

Liefs,
Lora

Anoniem zei

heb nog eens goed gelachen met het filmpje van arno
de herinnering alleen al is hilarisch

Anoniem zei

zita! :) hoe waren je examens?? Heb geduimd ! x