zaterdag 6 december 2008

Ik mis Sinterklaas!!!!

In Italia bestaat Sinterklaas jammergenoeg niet!! en mijn liefste mama had me wel een postpakketje opgestuurd, maar dat is nog altijd niet aangekomen en ik vrees dat dat ook nooit meer zal aankomen :(
Het enigste lekkere stukje chocolade dat ik heb gegeten was maandag, toen er een enveloppe van mijn liefste meter Sol was aangekomen met een chocolade 'Z' in. Maar dat stukje chocolade was natuurlijk in 1, 2, 3 opgesmuld!!

Ik ben nu superhard aan het studeren. Heb 16dec een examen!! 'Comunicazione politica'. Het is mondeling in het Italiaans en ik moet een Engels boek (van G. Lakoff) kennen van 120p (dat is al gefixt), maar dan ook een Italiaans boek van 300p en daar zit ik nog maar aan p 121... dat lezen gaat echt kei traag, want ik moet wel nog vrij veel woorden opzoeken en vaak zinnen 2 a 3 keer lezen vooraleer ik begrijp wat er staat (en soms zelfs termen dat mijn woordenboek niet eens kent!)
Maarja op zich valt dat nog allemaal mee he qua hoeveelheid, maar dan komt er nog bij dat ik 17dec voor 12u (de dag na mijn examen) de literatuurstudie van mijn Bachelorpaper moet indienen aan de VUB. Die literatuurstudie dat is dus 10p schrijven over theorieen en concepten en van die dingen!! kei veel werk want je moet daar dus eerst heel veel voor gelezen hebben enzo vooraleer je iets wetenschappelijks kan schrijven. Ik ben nu volop artikels en boeken aan het zoeken op internet over mijn onderwerp, maar dat is niet makkelijk zo allemaal online, normaal ga ik ook in de bib van de VUB (maarja dat gaat nu niet) en ik zou wel in de bib hier kunnen, maar dat zijn allemaal boeken in het italiaans...en aangezien ik italiaans kei traag lees heb ik daar geen tijd voor. Enkel engels op het internet dan maar :)

en de titel van mijn Bachelorpaper luidt als volgt: "We gonna fight for Joe, my friends". Een comparatieve studie naar de overtuigingsstrategieën van John McCain en Barack Obama in de presidentiële televisiedebatten van 2008.
Dus als iemand heel toevallig iets van wetenschappelijke informatie heeft, alles welkom! :)


ok dus nu ga ik verder gaan studeren... op sinterklaas....

x
x

5 opmerkingen:

Marieke zei

Ik mis hem ook... snif... :)
Veel succes met 't studeren he meid!

x Marieke

Anoniem zei

Zita, dat komt allemaal wel in orde! Jou lukt dat wel! :)
& als je terug bent in België kun je zoveel chocolade eten als je wilt!
Als het n troost mag zijn: mijn mama heeft taart gekocht vandaag. Taart! Voor Sinterklaas! ... wss wou ze origineel zijn :)
Oh n nog een troostje: ik ben totaal nog niet begonnen met mijn literatuurstudie, hetgeen ik al gedaan had vr mijn presentatie was niet echt goed dusja... en nu met al die taken heb 'k er helemaal geen tijd voor.
Maar concentreer jij je daar maar op je examen! Ik zal duimen!

Dikke zoen! x

Anoniem zei

amai amai drukke tijden daar! ik wens je in iedergeval al heel veel succes voor de 16de en de 17de
hier is alles goed juanita en ik hebben zaterdag zwartepiet gespeeld ik vond het best wel tof ik weet niet wat juanita er van vond. ik weet ook niet hoe goed je op de hoogte bent van de rope skipping wereld (al denk ik dat juanita je goed op de hoogte houd :)) nu de masters voorbij zijn kunnen we aan het team beginnen en vrijdag is beslist wie wat springt in mijn team mag ik alles springen en doe ik den 2 met karolien en den 3 met katrijn en merel. bij juanita haar team mag niki alles springen en doet ze den 2 met evelien en den 3 met lore en juanita. ik heb ook gehoord dat je naar huis komt dit weekend voor de marko das wel tof. en wanneer kom je definitief naar huis? januari, februari,..? als ze daar geen sinterklaas hebben is daar alles dan al in kerststemming of ook dat niet?
geniet er nog van
groeten
Marjolein

Anoniem zei

Hoi
we zijn hier volop aan het duimen voor jou omdat je:
1) veel info zal vinden voor je paper (Wim zal blij zijn met je onderwerp want hij is zot van Obama)
2) vlot je Italiaanse boek doorworstelt (das wat anders dan lieve woordjes zeggen in 't Italiaans tegen je keppe hé)
3) een goede mondelinge proef zal doen
Blij dat de Sint langsgekomen is en bedankt voor het mooie fotootje bij de metro. Doet deugd dat je ginder ver toch nog eens aan mij denkt.
Zaten vorig weekend in de sneeuw in de Hoge Venen. Reuze !
Liefs
Sol

Anoniem zei

Hlaba,

Amaai wat een hippe titel voor je bachelor paper! Die van mij bepert zich voorlopig tot " Hoe makn politieke partijen gebruik van het internet. en daar dan nog iets achter... Mjaa, kheb er mij nog niet echt in verdiept..

Is het bij jou ook zo´n vreselijke week? iedereen vertrekt hier langzaam en aargh, dit haat ik.

Bon, zita heel veel geluk met je examen en literatuurstudie. en nog heel veel plezier daar!

xxx