dinsdag 14 oktober 2008

een vermoeiend maar heel leuk weekend

zaterdagavond was het dan zover: het feest van mijn mama! Gelukkig was ik naar huisgekomen want het was echt de moeite waard! Super veel mensen waren in de fifties verkleed en dat was soms wel heel grappig!
hier enkele foto's van mijn vrienden en gezin enzo:

Jolien en ik
mijn mama en ik
Ilse, Silke, ik, Louise en Lynn (de meisjes van de vub) (wel zonder ons Carmel want die zit in het mooie helsinki)

de taart van Hilde, Bart en mijn mama
mijn papa en ik
mijn broer Arno en ik
Elise, mijn broer Kristo, Bastiaan en ik

gezinsfoto net voor we naar het feest vertrokken!

Lore, Niki, ik en Juanita (de ropeskippingmeisjes)

Louise en Ilse (ze waren een fotoshoot aan het doen)
Lynn, Louise en Ilse (nog steeds op de fotoshoot)
nog steeds fotoshoot (Juanita, herken je dat jasje?! :)


en toen werd ik ook verplicht om mee te doen aan de fotoshoot :)



zondagmiddag was dan al mijn vlucht terug naar italia, gelukkig liep deze keer wel alles vlot!

s'avonds zijn er 3 belgen komen eten op mijn appartement (zij wonen op een residentie vlakbij mij, en hebben geen keuken...dus help ik hen wat uit de nood en zij maken het hier gezellig).

Daarna zijn we naar Piazza delle erbe geweest, want naar het schijnt was er dus een bijeenkomstje met AL de Belgen, dat mochten we natuurlijk niet missen he aangezien wij al met 4 waren :) (en wij dachten dat wij dus al 1/3e waren) maar dat was fout hoor: er waren wel degelijk een 20tal belgen (dus wij waren 1/5e)

iedereen zat gewoon op de grond en met wat drank, heel gezellig. en gelukkig niet alleen Belgen, maar ook een poolse, wat duitsers en spanjaarden.

Daarna zijn we naar de discotheek 'Banale' gegaan waar het erasmusparty was. Dit was wel een grappige bedoening omdat alle erasmussers een stickertje kregen met hun naam en nationaliteit, dus iedereen was naar elkaars borst aan het kijken :)

wij kregen ook een stempel voor korting op de drank (coctails coor 3euro!!) (en toen die stempel nog nat was heb ik mijn hand gedrukt op een italiaans meisje waar ik 2 lessen mee samen heb(die hopelijk nu wat vriendelijkker gaat zijn, alhoewel dat het al heel goed ging tussen ons in de discotheek want ze had al 'ciao, come stai?' gezegd)

en het is hier precies de gewoonte om op zondagavond uit te gaan, want had van iemand gehoord dat het elke zondag korting is voor erasmussers... dus dat zou wel goed zijn :)


maandag ben ik naar 2 lessen geweest en ben ik naar de supermarkt enzo geweest, s'avonds heeft alessandro risotto con funghi gamaakt, mmm super lekker. dan hebben we samen met onze juistaangekomen nieuwe flatmate, Luca, een tour door Arcella gedaan. dit is de bronx van Padova :) dus gelukkig waren we met de auto!
en zijn we nog naar 2 bars geweest en het was een heel leuke en leerzame avond, de 2 jongens hebben mij nog wat italiaanse vocabulair geleerd: cazzo, pompino, farmela mangiare, ...

je kan al wel raden wat het ongeveer betekent he :)


voila dat was het, nu zit ik voor mijn pc op men appartement maar moet eigenlijk mij gaan klaarmaken want heb om 12u15 de afspraak bij het 'international relation office' (daar heb ik dus 2 weken op moeten wachten he!!) dus nu moet ik daar wel op tijd zijn he
dikke zoen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hej Zita!

Jaja, ik herkende het stukje van het truitje. Marjolein zal het ook wel herkennen denk ik!

Ma amai, daar wordt echt precies wel veel uitgegaan enzo eh, aléja leuk waarschijnlijk eh :-)

Komen alle foto's van het feest eigenlijk op een site ofzo? Dat zou wel tof zijn eigenlijk!

Hou je goed daar en tot de volgende!

Juanita

Anoniem zei

wat leuk ;foto's van het feest!
het zijn de eerste die ik zie;
ik krijg veel super super reacties en nog een extra boeket bloemen van de steyaerts en tourne om te bedanken voor het superfeest
ik ben heel blij met zo'n mooie herinneringen

Carmel zei

ho zita,
feestje zag er heel tof uit! Allemaal zo mooi uitgedost, had er graag willen bij zijn :)

Je ba paper onderwerp zal wel in orde gekomen zijn? heb vlug vlug een tekstje kunnen schrijven om de volgende morgen naar St petersburg te kunnen vertrekken..
St Petersburg was echt wel heel mooi en helemaal anders dan Europa..
Amuseert u daar nog met de italianen (en nie spanjaarden, ik weet nie wat er in mijn kop omging vorige keer, maar ik weet het wel!)!

dikke zoenen en veel plezier,
Carmel