maandag 27 oktober 2008

weekend 26-27 okt: Venezia + 'Banale', Verona and Halloweenparty at 'Banale'

heel veel gedaan dit weekend!

Vrijdag rond 17u zijn we vertrokken met heel veel erasmusstudenten naar Venezia. ESN, erasmusorganisatie, organiseerde aan 'Bacarata'. Dit is gewoon een beetje van piazza naar piazza gaan en veel drinken :) zij gadden in grote jerrycans spritz en wijn en vanalles meegenomen. ook kregen we kleine panini's en een stuk pizza. Om 23u30 was de laatste trein al terug naar Padova, en gelukkig waren wij nog in staat om daar aan te denken (wij hebben wel moeten rennen) maar ik denk dat er heel wat mensen daar zijn achtergebleven... want 100 'zatte' mensen zo snel naar het station krijgen is onmogelijk! Umberto (eigenlijk Bert (Belg), maar dit is zijn 'italiaanse naam'), Ania, Peter (een Amerikaanse jongen waar ik 'comunicazione politica' mee samen heb) en ik




een groepje met mensen uit: Belgium, USA, Poland, Portugal



Ania en ik










Daarna zijn we met onze fiets naar 'Banale' gegaan, dit is een club waar we het meeste naartoe gaan. Hele leuke avond dus!



Zaterdag lang geslapen en dan rond 15u vertrokken naar Verona! met de auto... Ania (1 van men beste vriendinnen hier, waar ik ook 2 lessen mee samen heb) had ne gast leren kennen die ons wel wou rondleiden ginder, dus hebben wij daar wat van geprofiteerd! 4 meisjes en hem op stap in Verona.

ziehier Verona, the city of love... (with Romeo and Julia)














speciale parkeerplaatsen voor brommers! (niet enkel in Verona hoor, in heel Italia)













de 4 girls










Ania, Marlene, Flavio, ik en Kim



the love wall









Het balkon


Romeo en Julia
















toevalig was er ook een concert die avond





Zondagavond was het Haloweenparty at Banale, dees was echt super leuk!
We hadden ervoor afgesproken bij Ania thuis en ons allemaal wat verkleed enzo. eigenlijk niet zozeer de kleren, maar de schmink.
ik had hele zwarte ogen, en een bloedachtige lijn van mijn oog tot aan mijn kin. rode lippen en een vampierenbeet in mijn nek. en allemaal zo van die dingen
de foto's heb ik jammergenoeg nog niet want ik had mijn fototoestel niet mee, maar vanaf ik ze krijg van Umberto zal ik ze op de blog zetten! want ze zijn echt megacool ...
Slaapwel allemaal!
dikke zoenen uit italia

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai, Verona ziet er echt heel mooi en romantisch uit zenne. Heel mooie foto's.

Die foto's van het Halloweenfeestje wil ik inderdaad nog eens zien, 'k ben benieuwd! Hier bij ons in Rumst is het binnenkort ook zo weer Halloweenwandeltocht, en als ik daar vorige jaren mee ging spoken, werd ik ook zo helemaal geshminkt, en da's inderdaad wel cool. Dit jaar ga'k niet mee, uit voorzorg voor mijn knie.

Met mijn knie is het trouwens alleszins al beter, 'k heb zondag heel rustig getraind en 'k had niet echt pijn. Na de training voelde ik wel iets aan mijn knie, maar ook geen echte pijn.

Chocoladefestival zou wel véél cooler geweest zijn moest ge vanalles gratis hebben gekregen eh! Maja zo te zien, zat de sfeer er toch (zoals zo vaak daar ;-)) wel nog goed in!

Groetjes,

Juanita

Carmel zei

Waauw, hele mooie fotos!
hihi, toen ik las dat 100 zatte mensen op de trein krijgen een hele opgave was moest ik spontaan denken aan hoe moeilijk het is om 1 zat mensje in een taxi in Turkije te krijgen :d
Dus 100 zitakes bijeen, kzou het nie aandurven..

dikke kusjes en amuseer je daar nog, ik ben momenteel aan het paperen, joehoee! xxx

Anoniem zei

waw zoveel toffe,mknappe mensen bijeen.
wat ziet dat er daar toch allemaal leuk uit.
en denk je nog aan studeren tussendoor?
en hoe is de temperatuur daar?

Anoniem zei

ik ben heel toevallig van deze week beginnen te studeren! ik daarvoor al wat gelezen enzo in mijn boeken, maar nu ga ik proberen om toch te lezen tot voorbij waar we zitten in de les (normaal zou ik dan meer moeten begrijpen in de les he)

het weer was hier altijd 18 a 20 graden met zon of zo wat bewolkt.
maar sinds gisteren is het beginnen regenen en het gaat heel deze week wat regenachtig zijn...
maar wel nog altijd boven de 16 graden.

bacio!

Anoniem zei

Tiende poging om hier een reactie achter te laten ! Hopelijk lukt het me en zoniet zal het via het gewone mailadres zijn !
Dag mijn liefste metekindje ! Zo te zien stel jij dat daar super. Veel vrienden om je heen, geen moment van verveling ... en ondertussen schuiven de weken voorbij. Voor je het weet ben je weer terug in België. Zal het nog wennen hier ? Net gekeken naar de foto's van de Expo fuif. We staan er samen proper op hé ? Wij waren een aantal dagen in de Ardennen om te wandelen, wild te eten en te genieten van de herfst. Kleine Zita is net terug van de training. Ik maak eten voor haar klaar en daarna, als de meiden naar bed zijn, gaan Wimper en ik een filmke bekijken ! Ciao
Je metertje

Anoniem zei

Dag Grote Zita
hier kleine Zita ! Hoe gaat het daar in Italië ? Met mij gaat alles goed ! Ik heb bijna een wedstrijd in Houthalen. Ga je duimen voor mij ? Heb je al veel gelati gegeten ? Toen ik in Italië was at ik graag nocciola en crema en jij ? Slecht nieuws: onze lieve, lieve Kiki is dood. Hij is overreden in de straat langs de vesten. We hebben hier veel verdriet gehad. Heb je al veel vriendinnnen ? Groetjes van kleine Zita Pitta

Anoniem zei

Sol en Zita!
dank je voor jullie berichtjes!
Het nieuws van Kiki is echt niet leuk he...
en wil je graag een nieuwe kat? of niet echt?

en Zita heel veel succes met je wedstrijd! ik weet dat je dat zeker en vast heel goed zal doen! toch zal ik nog een klein beetje extra duimen en aan je denken vanuit Italia! laat je me de uitslag weten?

en ik eet hier inderdaag heel veel gelato... en dat is niet zo goed, want mijn buikje is een beetje aan het groeien van al die ijsjes :)
ik lust ook heel graag nocciola! en ook Kinder (van de Kinder chocolade eitjes)

Kleine Zita heel leuk van jou dat je iets op mijn blog schrijft! je bent de liefste Zita van de wereld!!!

Mille baci da Italia! (dit betekent duizende zoenen uit Italië)