donderdag 9 oktober 2008

FLIGHT CANCELED

dit weekend kom ik naar Belgie! (heenvlucht: donderdagochtend, terugvlucht: zondagnamiddag)
half augustus ben ik namelijk met ryanair gevlogen en had dus maar 15kg bagage mee voor 8 weken!! dus is het dringend tijd om naar huis te komen en meer kleren en gerief mee terug te nemen naar Italia. deze keer vlieg ik met SN Brussels Airlines en kan ik meer bagage meenemen. men vlucht is om 8u35, klinkt niet zo vroeg maar dat is het wel aangezien ik eerst ook op de luchthaven moest geraken.

vanmorgenvroeg ben ik dus om 4u45 opgestaan, want moest de bus nemen om 5u25. de regionale busstop is dichtbij het park (dus niet zo een goede buurt) en mijn flatmate Alessandro was zo lief om mij te brengen met de auto. Vervolgens 1u op de bus richting aeroporto di Venezia Marco Polo.

de bus was wat te vroeg en ik arriveerde al om 6u15. vervolgens moest ik in de inkomhal al een dik half uur wachten vooraleer ik kon inchecken. alles gaat goed. ik zet me ergens dichtbij de gate voor te wachten op het vliegtuig. ik eet 2 croissants en drink een decaf cappuccino (zodat ik nog kan slapen) en ik wacht. en ik wacht. en ik wacht. 8u, hmm het wordt toch wel al laat, waarom zijn ze nog niet aan het boarden, 8u20: VOLO A BRUXELLES E CANCELLATA!!! okey ik ga vragen wat er aan de hand is, ze zeggen dat er teveel mist is en dat we pas rond 10u gaan kunen opstijgen wanneer de mist is weggetrokken.
(mijn vlucht was helemaal niet de enige die was gecancelled, ongeveer de helft. maar snap wel niet waarom die andere wel kunnen vertrekken en net wij niet...)

na veel gevraag bij verschillende balies, heb ik een nieuwe boardingpass voor de vlucht naar brussel om 15u55. dat betekent dus dat ik hier 9u en 40 min in totaal zou zitten op de vlieghaven!! maar ik zit al voorbij de helft, dus dat is wel goed nieuws
ander goed nieuws: ik krijg een gratis lunch in het restaurant!! jeej :)
en ander goed nieuws: ik heb de code gekregen van een meneer voor het internet (normaal zou ik 10 euro daarvvoor moeten betalen...)
en mss ook ander goed nieuws: ik heb een blad gekregen met de vergoedingen en daar staat iets op van 250 euro tot 600 euro!! maar er staat ook "if the cause of the cancellation is beyond the control of the airline, then the above provision relating to compensation does not apply"
dus waarschijnlijk is slecht weer beyond the control of the airline... jammer!! (maar ik ga het toch onderzoeken ze)

okey hopelijk tot gauw iedereen!

Geen opmerkingen: