dinsdag 2 september 2008

arrival in Perugia

maandagmorgen 11u heb ik de trein genomen van Firenze naar Perugia. op de trein had ik een meisje ontmoet uit Tsjechie. ik had meteen door dat ze voor de zelfde cursus kwam als mij want ze was in een klein boekje aan het lezen 'Italian phrases'. samen zijn we uitegstapt aan de stop 'Perugia Universita', we dachten dit zal wel heel dicht bij onze univ zijn. bleek dat we echt een beetje in the middle of nowhere waren, enkel de faculteit ingenieur wasd daar gelegen. gelukkig was er een meisje aan het wachten op de bus die ons met veel plezier hielp. zij heeft aan de buschauffeur uitgelegd dat ik naar 'via Lorenzini' moest (ik had een afspraak met mijn landlady) en het andere meisje naar de university for foreigners (daar moet iedereen zijn om 4u). ik had al wat schrik dat ik ging telaatkomen op mijn afspraak omdat we meer dam 30min moesten wachten op de bus en dan ik mijn straat moest ik nog eens een heel eind wandelen voor ik aan nr33 was (in volle zon met al mijn baggage, echt veel te heet!). maar eigenlijk liep alles perfect!
ben aangekomen in mijn flate, met een duits meisje een cafe gaan drinken en dan naar de bijeenkomst gegaan, daar legden ze ons alle regels uit voor de komende maand en achteraf een hapje en drankje. ik heb ineens ook 2 Vlaamse jongens ontmoet, Tom uit Brugge en Maarten uit Mechelen (maar we hebben elkaar nog nooit gezien in Mechelen, wat wel wat vreemd is)

Geen opmerkingen: