dinsdag 2 september 2008

Firenze

zondagavond ben ik bij Marco gaan logeren in Firenze, zijn huis is net buiten de stad met een mega mooi uitzicht. Lunch was met zijn ouders, wel grappig om die al direct te ontmoeten, maar alles ging vlot dus was wel ok dan. daarna zijn we gaan zwemmen met een vriend bij een andere vriend van hem die een villa heeft met zwembad met een nog mooier uitzicht! In de avond zijn we naar een hippe bar geweest in het centrum voor een aperetivo, je betaalt voor je drankje en dan krijg je gratis al het eten erbij. deze bar was langs de rivier Arno :) met een super mooie zonsondergang en heel gezellig dus. Daarna hebben we een ijsje gegeten in de beste gelateria van Firenze. en ook: die ene vriend van hem was echt een typische Italiaan, hij parkeerde gewoon zijn auto op straat naast die bar, een parkeerplaats zoeken was te veel moeite zei hij :) en zijn rijstijl was ook heel wild, heel de tijd auto's inhalen enzo. maarja de meeste Italianen rijden hier zo...

dan zijn we naar iemand zijn thuis gegaan om het einde van de voetbalmatch te zien, dees was echt grappig want niemand van zijn andere vrienden spreekt engels. die eerste 2 die ik al in de namiddag had ontmoet nog redelijk maar al de rest echt bijna geen woord :)
gelukkig was Marco zo lief om de grappige verhalen enzo te vertalen naar het engels. maar ik hoop dat als ik nog eens zijn vrienden zie dat ik tegen dan wel kan communiceren met hen. ik verstond soms wel wat zinnetjes en woorden enzo, maar kon zelf niks zeggen omdat ik echt nog geen zinnen kan formuleren. de Italiaanse les in Trieste was namelijk niet zo heel goed, en in totaal hebben we maar 10u les gehad in die 2 weken, zelfs nog minder denk ik.

Geen opmerkingen: