donderdag 4 september 2008

Italian language lessons

maandag was het bijeenkomst van alle studenten die deze cursus volgen. Dinsdagochtend hadden we een schriftelijke test en daarna een mondelinge test. De schriftelijke was zeer moeilijk omdat ze niet gewoon grammatica (wat ik al had geleerd in de SU) vroegen, maar echt teksten en woorden invullen enzo. daarna was de mondelinge test om de beurt, maar dat was van heel erg korte duur bij mij: ik kwam aan en ze (2 professoren) zeiden dat ik mijn naam fout had ingevuld ('cognome' is De Pooter en 'nome' is Zita, en natuurlijk had ik dat omgekeerd geinterpreteerd), dus dat was al een slecht begin; toen vroegen ze of ik al Italiaans sprak (in het Italiaans) en ik antwoorde 'un po' (op dat moment had ik totaal geen idee of dat een italiaans woord was of niet) en dan zeiden ze 'ok je mag gaan'. ik helemaal teleurgesteld terug naar buiten, en toen ik hoorde dat 'un po' juist was in het Italiaans nog wat meer teleurgesteld, want ik kon echt al wel een beetje zeggen, dus dat was wel stom dat ik niet de kans had gekregen...
om 17u moest iedereen terug verzamelen en werden de klassen ingedeeld. ik zit in de 3e (van de 4) beginnersklassen, uiteindelijk nog wel goed, want Tom die wel had mogen babbelen bij de mondelinge proef zit bij mij in de klas. en er zitten ook enkele die al 6 maanden of een jaar Italiaans hadden gevolgd. Dus ik ben wel blij met mijn klas

we hebben eigenlijk niet zo heel veel les:
Lunedi: 9h - 12h
Martedi: 8h - 11h e 14h - 17h
Mercoledi: 16h - 19h
Giovedi: 8h - 11h e 12h - 13h
Venerdi: 11h - 14h

en dan ook nog 3 verplichte uren culturele activiteit.

in totaal mogen we 8h afwezig zijn in deze hele maand, en als je meer afwezig bent dan mag je je examen niet afleggen.

De lessen zijn in 4 verschillende gebouwen in het stadje, dus op den duur zal ik het hier wel heel goed kennen!
het is hier wel heel erg heuvelig in de stad, heel de tijd omhoog en omlaag, veel trappen, ...µgelukkig zijn er ook enkele liften om vqn beneden in de stad naar boven te gaan en ook roltrappen, das echt grappig eigenlijk :)

Dit weekend gaan we wsl naar Assisi, dat is maar 20km van hier. wsl gaan we met Tom, Maarten (de 2 Belgen) en Nina, Maggy en Jaanica (mijn 2 flatmates).

Marco is nu in Londen voor enkele jobinterviews en komt volgende zondag thuis en komt dan voor 2 dagen naar Perugia. Is nog wel even wachten, maar ik kijk er al heel erg naar uit

Voor de rest is alles hier heel goed, we hebben al 2 keer gekookt met al de flatmates tesamen, en gisterenavond zijn we op restaurant geweest als afscheid van de zus van Maggy, zij was hier de eerste dag om haar te vergezellen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hey zita,
zeg wonen de 2 belgen ook in jullie blok?
en niet brossen hé!!er is al zo weinig les;
heb papa afgezet in zaventem en die zal subiet eens bellen naar jou.eerst ging hij zijn gsm niet meedoen en dan kon ik veel bellen maar nu heeft hij hem toch mee.Hij was heel zenuwachtig.
dada mama
vind je blog heel leuk.

Carmel zei

Zity,
bij ons zit er een student uit padova, en raad eens hoe die noemt...
marco!
toevallig he zeg ;)

dikke kus en heel veel plezier!!
xxx
carmel